fbpx

Alternatīvi un aizraujoši pārvietošanās veidi pilsētā

Laikā, kad braucienu sabiedriskajā transportā jaapdomā divreiz, iesakām pievērsties jauniem hobijiem un pilsētu atklāt no cita skatu punkta: citā ātrumā un kustībā. Pēc darba dienām, kas pavadītas pie datoriem, ķermenis kliedz pēc kustības un svaiga gaisa. Vakaros, kad tālākiem izbraucieniem dabā vairs neatliek laika, pastaiga, izbrauciens ar velosipēdu, skūteri vai skrituļdēli ir tieši laikā.

Pilsētvidē ar velosipēdu

Šobrīd publiskajā telpā, risinoties diskusijām par gaisa un trokšņu piesārņojumu un veselīgu dzīvesveidu, velosipēds sevi ir pieteicis kā vispopulārākā motorizēto transportlīdzekļu alternatīva. Tā pielietošana ikdienā ne tikai samazina izmešu skaitu un samazina sastrēgumus, bet bieži pārvietošanās ar to ir daudz ātrāka un efektīvāka, kā izmantojot automašīnu vai publisko transportu. Turklāt tas labvēlīgi ietekmē veselību un ekonomiski ir daudz izdevīgāks.

Rīga kā pilsēta pēc ģeogrāfiskajiem apstākļiem ir ļoti piemērota telpa velobraucējiem. Tā kā reljefs ir salīdzinoši līdzens un centrs plešas aptuveni 10 km rādiusā, tas padara vidi pievilcīgu ikdienas gaitu veikšanai ar velotransportu. Velosipēdista gabarīti, kustības brīvība un iespēja manevrēt starp dažāda veida objektiem un satiksmes dalībniekiem ļauj velo braucējam gūt daudzveidīgāku pieredzi. Braukšana pilsētvidē var būt konteksts unikālām performancēm, pieredzēm un savstarpējai mijiedarbībai. 

Atrodoties kustībā uz velosipēda, tiek manipulēts ar pilsētas mērogu – tas šķietami samazinās. Velosipēdistiem ir iespēja izpausties un netraucētiem doties ikdienas gaitās, kad gabarītu un ātruma dēļ citiem transportlīdzekļiem zonas ir nepiemērotas. Rezultātā velosipēdisti nereti atklāj interesantus maršrutus, kas ļauj sajusties atkal kā ceļotājam.

Laiski pārvietojoties ar elektrisko velosipēdu

Arvien vairāk satiksmē parādās elektriskie velosipēdi. Pēdējā laikā tie kļuvuši ekonomiski pieejamāki, kā arī tos iespējams efektīvāk izmantot – ar vienu uzlādes reizi var veikt 50 – 70 km garu distanci. Cilvēkiem, īpaši gados vecākiem iedzīvotajiem, ar elektrisko velosipēdu pārvietošanās ir vieglāka un ātrāka. Šāds velosipēds ir piemērtos arī braukšanai pa grunts ceļu, kā arī ar to ir iespējams veikt krasākas reljefa izmaiņas.

Ērti manevrējot ar elektrisko skrejriteni

Rīgā arvien palielinās elektrisko skūteru skaits – ar to iespējams ātri un ērti nokļūt galamērķī un tas neprasa fizisko piepūli. Daudzi cilvēki šo pārvietošanās līdzekli uzskata par patīkamāku kā velosipēdu, jo to vieglāk pārvietot, tas ir gabarītos mazāks un to vieglāk uzturēt galamērķī. Pie kam elektriskajos skūteros vienkāršāk izmantot GPS, jo tiem ir lielas kapacitātes baterija. Tas viennozīmīgi zagļus attur no zādzībām.

Skūteri nu jau kļuvuši par konkurentu takšu kompānijām – tas šobrīd pilsētā pieejams ik uz stūra. Vairākas kompānijas kā Bolt, Fiqsy, Atom piedāvā to nomu, padarot to viegli pieejamu un nodrošinot nelielu distanču veikšanu par salīdzinoši zemām izmaksām.

Ķerot vēju uz skrituļdēļa

Lai ērti pārvietotos pa pilsētu, var izmantot arī dažāda veida skrituļdēļus. Populārākie no tiem ir longbords un sketibords. Longbords atšķirībā no skeitborda ir garš klājs un lielāki riteņi. Šis pārvietošanās veids ir piemērots brīvības garšas meklētājiem, kuri vēlas ķert vēju un izjust ātrumu stāvošā pozīcijā.
Rīgā attālumi ir nelieli, kas katram longbordistam ļauj neilgā laika posmā nokļūt vēlamajā galamērķī.

Saulaina diena, gluds asfalta celiņš pie Kongresa nama vai sportistiem iemīļotajā Grīziņkalna parkā, būs lieliska lokācija, kur slīdēt pa asfaltu un baudīt vēja pieskārienus. Ikdienas arī no GoTrip ofisa logiem var redzēt kā aktīvie pilsētas iedzīvotāji bauda velosipēda kultūru, ķer vēju slīdot uz dēļa, izaicina ātrumu skrituļslilidojot vai nesteidzīgi bauda pastaigu Grīziņkalna dinamiskajā atmosfērā.

Reibinošās koku lapas dzestrajā rudens kulminācijā jāsteidz baudīt kustībā. Šobrīd rast pārvietošanās alternatīvu var būt ne tikai noderīgi, bet arī aizraujoši.

Iepriekšējais raksts
Nākamais raksts